وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

اقدام عملی دادستانی تهران در تعیین‌تکلیف اقلام بلاتکلیف در انبار گمرکات| ۱۵۰۰ تن کالای منقضی‌شده در گمرک امحا شد

  • کد خبر: ۱۲۴۰۰۰
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
اقدام عملی دادستانی تهران در تعیین‌تکلیف اقلام بلاتکلیف در انبار گمرکات| ۱۵۰۰ تن کالای منقضی‌شده در گمرک امحا شد
دادستان تهران گفت: هزار و ۵۰۰ تن از اقلام تاریخ مصرف گذشته مانده در انبارهای گمرکات تهران، امحا شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی صالحی بیان کرد: کالا‌های سلامت محوری است که در اثر مرور زمان تاریخ مصرفشان گذشته و امروز امحای این کالا‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حجم کالا‌های امحا شده بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ تن است، گفت: برای این حجم از کالا قطعا یک ارز قابل توجهی از کشور خارج شده است که بر اثر سهل انگاری برخی از مدیران سابق این اقدام رخ داده است.

دادستان تهران تصریح کرد: دستگاه قضایی به دلیل قصوراتی که در این رابطه صورت گرفته برخورد‌های لازم قضایی را با مدیران وقت خواهد داشت و دیگر اجازه نخواهیم داد که ارز از کشور خارج شود تا دیگر شاهد انهدام این حجم از کالا باشیم.

وی با بیان اینکه این کالا‌ها در زمانی که وارد کشور شدند قابل مصرف بودند، گفت: به دلیل اینکه فهرست این اقلام در زمان مناسب به سازمان اموال تملیکی گزارش نشده، متروکه شده است.

صالحی ادامه داد: در خصوص مدیران وقت گمرک موضوع بررسی خواهد شد و در صورت احراز قصور و تقصیرات در این حوزه با مدیر مربوطه برخورد قضایی خواهد شد.

وی افزود: با ورود همکارانم در دستگاه قضایی و مدیران متولی امر به ویژه سازمان اموال تملیکی و گمرکات استان تهران، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و بررسی انبار‌ها به صورت دقیق در حال انجام است به ویژه کالا‌های سلامت محور در حال طبقه بندی و جانمایی صحیح خود است.

دادستان تهران اظهار کرد: همچنین اقدامات لازم برای کالا‌هایی نیز که باید معدوم شوند یا به فردش برسند، در حال انجام است.

وی افزود: تفکیک و طبقه بندی پرونده‌ها در سازمان اموال تملیکی و گمرکات چه پرونده‌هایی که در تعزیرات حکومتی و چه پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی هستند در حال انجام است.

صالحی در خصوص علت بروز چنین معدوماتی با چنین حجمی، بیان کرد: علت‌های مختلفی دارد و باید در این رابطه آسیب شناسی لازم صورت بگیرد، از جمله این آسیب‌ها می‌توان به تخصیص ارز و ثبت سفارش و سهل انگاری مدیران که به موقع موارد را به سازمان اموال تملیکی اعلام نمی‌کنند، اشاره کرد که موجب بروز چنین وضعیتی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه واکنش دستگاه قضایی در خصوص برخورد با متخلفان این حوزه گفت: دستگاه قضایی قطعا برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد داد و در صورت اثبات سهل انگاری مدیری، برخورد قاطع قضایی با متخلف یا متخلفان صورت خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->